tirsdag 11. oktober 2011

Lavkarbokosthold og mitt forhold til trening ♥

Eg gikk ned 20 kilo våren 2009 ved hjelp av en lavkaloridiett. Levde på denne dietten fram til nov/des 2010. Ved å leve på en lavkaloridiett må en forsake veldig masse, og når eg er veldig glad i mat og godsaker er dette veldig vanskelig i lengda. So i adventstida 2010 begynte eg å ete 'vanlig' mat og masse mat, for eg likar å kose meg. Dette resulterte selvfølgelig i at kiloa økte sakte men sikkert. I april i år (2011), fant eg ut at eg ikkje ville ende der eg starta våren 2009. 

Har lest en del om Lavkarbokosthold (for dette er ikkje en diett, men en livsstil med ett sunt og variert kosthold), og valgte å leve med ett sånt kosthold. Dei 7-8 kiloa som hadde sneket seg på igjen utover våren, forsvant fort. No lever eg på ett 'vedlikeholdslavkarbokosthold', med ca 75 gram karber pr dag. Eg kjenner at kroppen min har godt av dette kostholdet. Blodsukkeret er stabilt og eg har en stabil energi. Vekta mi er også stabil, og det er ikkje fordi eg ikkje kan kose meg med god mat. For brukar en rette råvarer, finnes det massevis av god lavkarbomat. 

Eg vil fortelle om kordan eg hadde det i gymtimane i oppveksten og i forhold til all fysisk aktivitet i undomstida og i voksen alder. Med en gong en nærma meg å vere litt sliten fikk eg svie i lungene, oppover i luftveiane og verk heilt opp i tannkjøttet. Dette var en opplevelse som gjorde at eg alltid har hata å ha gym på skulen, og å trene. 

I september i år vart eg med, via jobb, på dytt.no - der vi sammen skal 'gå til Mount Everest' på 2 mnd, med ett snitt på 10000 skritt pr dag. Sidan eg aldri har likt noken form for trim, var eg spent på kordan dette ville virke for meg. Til å begynne med starta eg forsiktig.... og meirbevegelsen i tillegg til å gå en del på jobb var å gå heim kvar dag.... og det er 3-4 km, so det er jo litt det :) Men i det siste har det vorte noke meir, ei lita mil på ettermiddagstid i ganske høgt tempo . Og eg kjenner at eg blir ikkje sliten som eg har vorte før, eg kan dra pusten heilt 'ned i navlen' uten å kjenne ubehag. Eg kjenner heller ett stort velbehag med å vere i bevegelse. 

 Lurer på om eg skal utfordre meg sjøl til å gå på Melshornet en tur, for sist eg gikk der... i fjor høst, då kjentes det ut som eg skulle dø ;)) Kanskje eg må få med meg noken som pressar meg litt. Om dette er lavkarbokostholdet som er med og påvirkar veit eg ikkje, men det gjere iallefall ingenting verre.
Og berre for å ha sagt det so har eg ett snitt på ca 16000 skritt pr dag, og er oftare og oftare over 20000 skritt pr dag. Lavkarbokosthold og dytt.no har gjort meg godt :)

Følg også matbloggen min på Facebook, der eg selvfølgelig legg ut alle oppskriftene på det eg lagar, og også i tillegg linkar til andre interessante ting ang lavkarbokostholdet.

2 kommentarer:

  1. Så gøy at du forteller! Du har gått ned det samme som jeg skal ned (jeg la på meg 15 kg i løpet av 2 graviditeter + 5 kg for mye fra før). Og jeg er imponert over at du gikk ned så mye i løpet av en vår!! Imponerende!

    Og ja - det er en livsstil! Ingen grunn til å gå tilbake til det kostholdet som gjorde at man gikk opp i vekt in the first place! :)

    SvarSlett
  2. Det var nok ett par graviditetar som gjorde utslaget på mi vekt også. Og eg var suuuperstreng når eg gikk ned dei 20 kiloa, men det går ikkje an å leve sånn i det lange løp. Livet (les kostholdet) kan ikkje bestå mest av forsakelsa, iallefall ikkje for meg. derfor trives eg med lavkarbokostholdet :)Det er masse god smak i feitt :)

    SvarSlett