søndag 29. mai 2011

Mocca pannacotta ♥

Åhhh, det var godt, nam nam :)


Mocca pannacotta ♥
Ca. 3 porsjonar.

1 pk kremfløte
1 ts bourbon vaniljepulver
2 ss sukrin
5-6 ss varm kaffe
20 gram, 84 % sjokolade, raspa
3 gelantinplater

Legg gelantinplatene i kaldt vatn ca 10 minutt.
Ha fløte, vanilje og sukrin i ei panne og varm opp til kokepunktet.
Klem godt ut vatnet av gelantinen, og rør det ut i kaffen.
Rør gelantin/kaffe forsiktig inni fløteblandinga.
Rør til slutt inn sjokoladen.

Hell tilslutt blandinga i 3 porsjonsskåler, avkjøl i kjøleskap 1-2 timar.
Har du den i ei stor skål teke det nok lenger tid.

Server med for eksempel friske jordbær.

1 kommentar:

  1. Ja, tusen takk igjen! :-) Gleder meg jammen meg til neste helg allerede, blir mye bra da. Også dine pepperkaker skal prøves. Ble de annerledes etter å ha ligget litt, eller anbefaler du litt mindre mandelmel for eks? Gleder meg uansett, og håper jeg får til noen brukbare pepperkaker:-) Som smaker pepperkaker! Det hadde jo bare vært kanon. Så jo den nøtte/sjoko kaken du lagde, den så nydelig ut den også. Du har jammen meg mye godt på bloggen din! Stor inspirasjon er du, og sikkert for mange flere enn meg selv også:-)

    SvarSlett