torsdag 12. januar 2012

Lasagne, med fullgod erstatning av plater, JIPPI - lavkarbo ❤

Oh, yeah........ der va erstatninga for lasagneplater :)
Ingen sjanse for å kjenne forskjella på disse
platene og 'vanlige' lasagneplater :)
Tusen takk til Skyric for oppskrifta på pastaen :)


Oppskrift på kjøttsausen:

ca 400 gram elgkjøttdeig..... mmm godt kjøttdeig :)
2 shalottløk
1/2 gulløk
3 fedd kvitløk
1 boks 'Rema 1000' flådde skinnfri tomater
en skvett fløte
salt og peppermiks i dag

Brune kjøttdeiga først, deretter løken ilag med
kjøttdeiga ei stund. Tilsett tomater, kvitløk og
fløte. Lat det surre ei stund. Krydre.
Ostesaus:

ca 1,5 dl fløte
ca 1 dl vatn
ca 100 gram naturell smøreost
en god bit Norvegia
salt og pepper

Kok opp fløte og vatn og smelt osten oppi.
Salte og pepre.

Bruk desse lasagneplatene, knallgod erstatning 
for vanlige plater :) Aldri meir squash, sellerirot 
eller berre cottage cheese som 'plater'.

Legg kjøttsaus, ostesaus og plater lagvis.
Topp med masse ost. 200 grader, 30 minutt.
Server med masse god salat :)

Edit 13. januar....
Denne lasagnen var like god oppattvarma
dagen etter :) Platene hadde samme gode konsistens :)

11 kommentarer:

  1. Den skal jeg prøve i morgen :-)

    SvarSlett
  2. Hei Mariann!
    Fant plutselig matbloggen din, og ettersom den passer med kostholdet mitt har jeg lagt deg til i bloggrullen. Spennende oppskrift, skal prøves!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg Berit, ikkje berre hage felles altså :) denne pastaen/lasagnen kan absolutt anbefales :)

      Slett
  3. Hei Mariann!

    Jeg er glad de falt i smak!Har det som deg - endelig!! Og takk for du også linker til min blogg. Jeg legger også deg opp som link på min blogg om det er ok!

    Mvh

    Skyric! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er heilt ok :) Har nettopp spist den oppigjenvarma, like god då :)

      Slett
  4. Den var VELDIG god, jeg brukte tacosaus istedet for knuste tomater, men neste gang blir det knuste tomater med bassilicum! Platene skal jeg kjevle litt tynnere,.. men det var VEDLIG VELDIG godt, godkjent av mannen også!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempeflott :) Skal ta dei litt tynnare eg og neste gong. Utrulig godt å spise 'vanlig' lasagne igjen :) God helg :)

      Slett
  5. Går det an å lage pastaplatene dagen før f.eks? kan de oppbevares liksom?:) Isåfall, hvordan?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, du kan lage dei dagen før :) du kan fint oppbevare dei i kjøleskap ett par dagar i pose eller tett boks. Eller du kan fryse dei ned. Då er det lurt å legge bakepapir eller matpapir mellom platene.

      Slett
  6. ja disse er helt supre !! brukt de masse og hatt de i en boks flere dager i kjøleskap...ruller den ofte sammen og lager tagliatelle.....elsker pasta nemlig... disse er egentlig like bra syns jeg... laga mange av oppskriftene dine og det er deilig teste noe andre har lagd før meg...nam nam...gooood helg... her blir det straks krem m tristesse og littegranne blåbær..

    SvarSlett
  7. Dette var kjempegodt. Barna elsket det.Synes nesten det var bedre enn den med vanlige pastaplater. Tusen Takk .

    SvarSlett