søndag 17. april 2011

Lav-karbobrød ♥

Lav-karbobrød


1/2 boks seterrømme
1/2 dl olje, eller smelta meierismør
3 egg
2 dl vatn/melk/kefir/fløte
1 ts seltinsalt (kan sløyfast)
100 gram fibrex
75 gram malte linfrø
75 gram solsikkefrø
100 gram mandelmel/mandler
40 gram gresskarkjerner
30 gram sesamfrø
1 ts natron
1 ss bakepulver
2 gode ss fiberhusk

Eg malte mandlane i Tupper ware kvern, med fin innsats.
Eg brukte ferdigmalte linfrø, ellers kan dei få en ommgang med stavmiksaren.
Solsikkefrø, gresskarkjerner og sesamfrø fikk en liten omgang med stavmiksaren.

Bland alt det våte i en bolle og visp godt sammen, ha så i alt det tørre.
Bland godt sammen og ha røra/deiga i ei bakepapirkledd form.
Eg strødde litt saesamfrø på toppen, for litt pynt.

Steik brødet på 200 garder i ca 1 time.

Avkjøl på rist.

Oppbevar brødet i kjøleskap pga av egga.

5 kommentarer:

  1. takk for den-må testes! god påske!

    SvarSlett
  2. Oiameg, gjett om jeg ble overrasket nå! Har du begynt med lavkarbo?!?? Her må jeg sannelig tilbake, skrive ut noen oppskrifter! ;) Jeg har holdt på med lavkarbo i noen uker nå.. ble litt utskeielser nå i april, men ellers har det gått helt bra! Og målet rundt magen blir stadig mindre.. ;) Dessuten er det så SUNT! Jeg veksler mellom lavkarbo og Super Raw food.. Spennende synes jeg- og veldig godt også!

    Klem fra meg, som også baker lavkarbo! :))

    SvarSlett
  3. Har du rekna ut næringsinnholdet? :D

    SvarSlett