onsdag 24. august 2011

Savna eg noke når eg spiser lavkarbo??

Poteter.... nei, erstattes fint med salat/grønsaker og rømme 
- både til fisk og steikt/grilla kjøtt også selleri kan brukast, 
både fritert og fløtegratinert. Blomkålpure kan brukast.
Pasta..... nei - selleri som pastaplater, og squash som spaghetti 
eller rett og slett Cottage cheese mellom kjøttsausen i feks lasagne.
Ris.... nei, bruker salater og rømme/dressinger der det er aktuelt
har ikkje laga blomkål'ris', men veit en kan lage det..
Sukker..... NEI NEI NEI
Vanlig snop.....NEI, eg kan lage massevis av godt snop 
og gode desserter
Kaker..... nei det finnes fleire av gode lavkarbo-kaker 
Pizza.... nei, lager 2 veldig gode lavkarbo-varianter
Loff..... nei, lager kjempegod med bakePro
Syltetøy...... nei, lager godt lavkarbosyltetøy med blåbær/
bringebær/jordbær
Brød/rundstykker..... nei, har gode lavkarbo-oppskrifter
Pannekaker/vafler/lapper.... nei, har ei veldig god lavkarbo-oppskrift
Tilbehør til steikt/grilla kjøtt... nei, har gode oppskrifter på 
'våte'lavkarbo-salater
Sauser.... nei feite lavkarbovarianter er dei beste
Frukt.... nei faktisk ikkje, eg kan spise litt bær som blåbær, 
bringebær og jordbær og massevis av grønsaker
Savner eg brus..... Dette er den einaste plassen eg kan skrive ja 
på so langt... og det drikker eg av og til... men heller som 
oftast innpå masse vatn når suget kjennes... og då går det over.
 
MEN skulle kaffe blir FY FY (kanskje det er det også????) 
DÅ VILLE eg få PROBLEM ;)))

Eg er heldigvis veldig glad i feitt som feite sauser, 
seterrømme, majons, krem osv osv - Lucky me

5 kommentarer:

  1. Nei så vittig.. Jeg har ikke hermet etter deg altså! Æresord, men jeg la ut et lignende innlegg tideligere i dag. :)

    Men - det GÅR ann å klare seg uten kaffe - når man må. ;) Har ei jente på 2 mnd som ikke var så fornøyd med at jeg drakk kaffe - så sluttet for litt siden. Så nå går det i koffeinfri te. ;)

    SvarSlett
  2. :) Eg skal inrømme det då, at eg har faktisk herma etter deg :) Du fikk meg til å sette meg ned å tenke litt over kordan eg har det no når eg spiser lavkarbo. Og det er godt å kjenne at eg faktisk ikkje har noken store savn. For brusa er ikkje noke stort problem. men kaffien ville holde hardt... men det er ikkje noken grunn no iallefall til å kutte den ut.

    SvarSlett
  3. Jeg kuttet kaffi tidligere i år, og trodde det ville bli verdens ende. Dette var etter at jeg ble bevisst at jeg blir UTROLIG våken i form av øket sensitivitet når jeg får i meg koffein. Te - derimot - (te inneholder ikke koffein, men tein) reagerer jeg positivt på. Så her går det i koffeinfri kaffe når jeg vil ha kaffesmaken, men ellers te, og DET ville jeg aldri trodd om en gammel kaffikjerring som meg. ;)

    SvarSlett
  4. Må nok innrømme at jeg savner potetgull og sjokolade (Lions). Men har ikke prøvd de mange variantene av lavkarbo-sjokolade en kan lage selv! Men Linnemi satte meg på en idè i går ;o)

    SvarSlett
  5. Potetgull var en av dei få tinga eg skeia ut med i sommar :) Og det var nyyyydelig. Men eg savnar det heldigvis ikkje i kvardagen min. men prøv å lag ett par sjokoladetypar, og ha i ei boks i kjøleskapet.

    SvarSlett