torsdag 25. august 2011

Perfekt frokost på lavkarbo ♥

Rømme med frokostblanding og litt bær,
kan ikkje bli bedre frokost enn det :)

Men ikkje frokostblanding av korn...
derimot av frø :)

100 gram frokostblanding: 5,36 g karbohydrat - 53, 84 g feitt.
40 g solsikkekjerner
40 g valnøtter
20 g linfrø

Til en frokostporsjon:
100 g seterrømme:2,9  g karbohydrater - 35 g feitt.
25 gram av frokostblandinga: 1,34 g karbohydrater - 13,46 g feitt.

Og i denne porsjonen har eg hatt 25 gram friske jordbær: 1,65 g karbohydrater.
Bruk gjerne bringebær som har mindre karber enn jordbær.

Totalt innhold av karbohydrat i denne frokosten (inkl. 25 g jordbær): 5,89 g
Bruker du bringebær: 5 g.
Innhold av feitt: 48,5 gram.
Både valnøtter og solsikkekjerner er rike på feitt.

2 kommentarer:

  1. Noe lignende spiser jeg til frokost omtrent hver dag - en god start på dagen! :) (Jeg bruker kokosmelk i steden for rømme eller yoghurt)

    SvarSlett
  2. Har en burk med noe lignende stående her, men jeg brukte yoghurt til. Dette var før jeg skjønte fettprinsippet! ;))

    SvarSlett